Onafhankelijk advies, de beste keuze
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Vergelijk en kies de beste deal

Reviews en ervaringen over Youfone

Om je te helpen bij de keuze voor de mobiele provider die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Youfone geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Youfone. Is Youfone je huidige mobiele aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Archief 2016

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Youfone zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

19% van 16 klanten beveelt Youfone aan.
75% niet en 6% misschien

Klantervaringen over Youfone

    8
    Facturering: 6
    Online dienstverlening: n.v.t.
    Prijsstelling: 8
    Klachtenafhandeling: n.v.t.
    Bestelproces: 8
    Klantenservice: n.v.t.
    Bereik/dekking: 8
    Ik raad Youfone aan
    Carsten 22-12-2016 - 20:37

    Ik maak nu al een tijdje gebruik van het abonnement van Youfone, en het bevalt erg goed! Vrijwel altijd uitstekend bereik en verder geen moeilijkheden. Ik heb verder trouwens geen ervaring met de klantenservice, vandaar dat ik daar niks over kan melden. Het gebruik van de vriendendienst is erg fijn, en bespaart toch weer wat geld. Je bespaart namelijk een tientje als je je via de link van een vriend aanmeldt. Mocht je interesse hebben in een abonnement bij Youfone, dan mag je mijn link gebruiken, voor 10 euro korting. Ik ontvang dan ook een korting van 10 euro.

    https://my.youfone.nl/MGM/AMzE2MTM4NTUyNTk=Z

    • bereik
    • duidelijkheid mbt nog te besteden data/belminuten
    • nog geen

    Reacties

    Youfone Webcare 3-1-2017 - 14:17
    Beste Carsten,

    Fijn om te horen dat je zo tevreden bent! Bedankt voor je berichtje.

    Groet,

    Lexi
    2
    Facturering: 1
    Prijsstelling: 1
    Klantenservice: 1
    Bereik/dekking: 5
    Online dienstverlening: 1
    Bestelproces: 5
    Klachtenafhandeling: 1
    Esther van der Zijden 20-12-2016 - 14:26

    Slechtste communicatie OOIT van een providor. Nog nooit meegemaakt. Abonnement ging in op 28 november (mijns inziens voor een maand tot 28 december) voor o.a. 1000MB. Krijg ik een factuur met €15,00 EXTRA kosten voor gebruik van 100MB teveel. Terwijl ik in de periode tussen 28 november en heden (20 december) nog geen 500MB in totaal heb opgemaakt. Achterlijk hoge bedragen en alleen omdat zij een andere contractperiode genomen hebben. Ook totaal geen communicatie omdat je over het tegoed heengaat.

    • Geen
    • Slechte communicatie geen sms etcetera m.b.t. het bereiken van het dataplafond.
    • Slechte communicatie m.b.t. ingangsdatum en werkwijze Youfone.
    • Geen oplossingsgerichte klantenservice.
    • Lange wachttijden bij de klantenservice.

    Reacties

    Youfone Webcare 3-1-2017 - 14:17
    Beste mevrouw van der Zijden,

    In My Youfone was zichtbaar direct aan het begin van je abonnement, hoeveel min/SMS/MB's je kon verbruiken. Het spijt mij als dit niet duidelijk was voor je. Als wij nog iets voor je kunnen doen, neem dan toch graag nog even contact op met onze klantenservice, gezien ik hier niet over je gegevens beschik. Je kunt ook altijd een mail sturen via My Youfone.

    Groet, Lexi
    3
    Bereik/dekking: 5
    Klantenservice: 1
    Facturering: 1
    Online dienstverlening: 3
    Klachtenafhandeling: 1
    Bestelproces: 10
    Prijsstelling: 1
    Michiel 20-12-2016 - 13:06

    Deze partij verdient geld doordat klanten over hun bundel heen gaan. Op zich is dit natuurlijk prima maar nadat ik mijn mobiele internet plafond heb aangezet mocht ik toch een rekening ontvangen van €180,- buiten mijn bundel (voor internet gebruik). Mijn instellingen zijn namelijk nooit goed opgeslagen? Zeer curieus want ik ben altijd heel oplettend dat dit goed opgeslagen wordt.

    • Makkelijk online bestel process
    • Problemen worden bij de klant neergelegd met een vriendelijke doorverwijzing naar de kleine lettertjes.

    Reacties

    Youfone Webcare 3-1-2017 - 14:15
    Beste Michiel, wat vervelend dat er hoge kosten zijn gemaakt. Als wij nog iets voor je kunnen doen, neem dan toch graag nog een keer contact op met onze klantenservice. Ik beschik hier helaas niet over je gegevens. Groet, Lexi
    8
    Online dienstverlening: 6
    Klachtenafhandeling: 7
    Facturering: 8
    Bereik/dekking: 8
    Klantenservice: 9
    Bestelproces: 9
    Prijsstelling: 9
    Ik raad Youfone aan
    RickznMorty1989 16-12-2016 - 17:03

    Ik heb gewoon al 3 maanden een factuur van 0,- en zelfs nog een komend tegoed staan. De vriendendienst is een echte uitkomst, je kunt gewoon een link gebruiken en zo mensen klant maken. Zelf krijg je dan 10 euro per keer dat je dit doet. Helaas krijg ik het geld niet terug van ze 😉 haha , maar het is erg prettig! 4G snelheid in HIA is ook erg goed.

    • Bereik met mijn 4G+
    • Kosten zijn erg laag
    • Zelf kiezen hoe ik mijn 4G+ besteed met het plafond
    • Plafond was lastiger te vinden ondanks de melding in de brief
    • Vriendendienst korting is enkel korting en geen geld toe, anders kon ik echt gaan ''verkopen''

    Reacties

    Youfone Webcare 20-12-2016 - 12:00
    Beste meneer/mevrouw,

    Bedankt voor je uitgebreide feedback!

    Met vriendelijke groet,

    Sam

    2
    Prijsstelling: 2
    Klachtenafhandeling: 1
    Facturering: 2
    Online dienstverlening: 3
    Bereik/dekking: 3
    Klantenservice: 1
    Bestelproces: 5
    Floris 15-12-2016 - 17:52

    Kosten buiten de bundel draaien je de nek om!

    Na het tevreden afsluiten van een abbonnement nog geen cent hoeven overmaken, maar door het samenvoegen van eerste twee maanden en extra datakosten wel al meer dan €145 schulden.

    Volgens mij ben ik geen leek op het gebied van mobiele telefonie, maar ik ben heel dom geweest en geen plafonds ingesteld. Nu echter zo'n hekel aan deze manier van omgaan met klanten, dat ik na minder dan twee maanden alweer ben overgestapt naar andere provider.

    Mocht je klant zijn of willen worden, check dan snel je limieten en zorg dat er nooit overbodige kosten gemaakt zullen worden.

    • Gemakkelijk online aanvragen
    • Geen standaar limiet databundel
    • Slechte communicatie over limieten
    • Geen waarschuwingen over gebruik

    Reacties

    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:13
    Beste Floris,

    Bedankt voor je feedback. Wij horen het graag als wij je nog ergens mee kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    5
    Prijsstelling: 8
    Online dienstverlening: 5
    Bereik/dekking: 7
    Facturering: 4
    Klantenservice: 3
    Klachtenafhandeling: 2
    Bestelproces: 7
    Rainier 15-12-2016 - 10:47

    Als Apple gebruiker raad ik deze provider af. Apple doet voor de verificatie van Facetime, iMessage en je appleID een verificatie SMS naar een server in Engeland kosten €0,30 per sms. Normaal gesproken geen probleem, omdat dit een eenmalige actie zou moeten zijn of alleen bij en SIM-wissel. Helaas niet altijd dus. Ik zit nu op de helft van de maand met 20 van dit soort smsjes a €0,30 ( €6,00) en dat extra boven op het abonnement van €8,00. Andere providers berekenen hier geen geld voor of hebben een lager tarief sms naar EU landen bij een abonnement. Zowel van Apple als met Youfone heb ik hier geen oplossing voor gekregen. Bereik is overigens redelijk tor goed.

    • Bereik
    • Prijs abonnementen
    • SMS naar buitenland (EU) belachelijk duur
    • Apple verificatie SMS niet gratis
    Opmerking van de redactie 16-12-2016 - 10:19
    Vreemd fenomeen. Fijn dat je dit meldt, want het is waarschijnlijk niet bekend. Bellen.com is benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben.

    Voor degenen die -bewust- veel naar het buitenland bellen/sms'en heeft Youfone overigens een buitenlandmodule voor € 2 per maand, waardoor je gemiddeld 50% goedkoper uit bent dan met de standaard tarieven.

    Reacties

    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:13
    Beste Rainier,
    Bedankt voor je feedback.
    Helaas hebben wij er geen invloed op wanneer en hoe vaak deze SMS berichten worden verzonden, gezien dit geen dienst van ons is. Wij brengen enkel kosten in rekening voor de SMS omdat dit een SMS naar het buitenland is en dit niet binnen je bundel valt.Het spijt mij dat je hierdoor ontevreden bent. Als wij nog iets voor je kunnen doen horen wij het graag.

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    Antoinet 20-12-2016 - 21:59
    Ik heb hier ook last van gehad. Ik heb toen Imessage en FaceTime uitgezet en nu heb ik er geen last meer van.
    Rainier 21-12-2016 - 08:09
    @Opmerking van de redactie
    Zo bijzonder is het niet zie hier:
    http://bfy.tw/93Yr
    @youfone webcare Een beetje laffe reactie van Youfone natuurlijk. Ik heb ze al een paar keer aan de lijn gehad, maar krijg iedere keer deze zelfde reactie. Er zijn providers die het wel vergoeden. Daarnaast ving ik het vreemd dat een sms naar de UK €0,30 cent kost en van de UK naar Nederland €0,03.

    @Antoinet Zowel Facetime en iMessage staan uit en worden niet gebruikt. Ik ben er ook al met een AppleCare Senior Advisor mee bezig om te achter halen hoe dit ontstaat. We hebben nu facetime en imessage op de aan het AppleId- gekoppelde iPod ook uitgezet. Dat hielp echter niet. Vervolgens hebben we een toestel herstel gedaan (zonder terugzetten van back-up). Ook dan blijven de activatie sms-jes naar het nummer 00447786205094 komen. We hebben nu niet meer 10 per dag maar zitten nu op 2. De teller voor december staat nu op 56 sms-jes naar dit nummer a €16,80
    10
    Online dienstverlening: n.v.t.
    Klantenservice: n.v.t.
    Facturering: 9
    Bestelproces: 9
    Prijsstelling: 10
    Klachtenafhandeling: n.v.t.
    Bereik/dekking: 10
    Ik raad Youfone aan
    Loek 14-12-2016 - 15:58

    Ik ben zeer tevreden over Youfone. Heb altijd goed netwerken er zijn nooit problemen (hierdoor geen ervaring met klantenservice)

    • Dekking
    • Kosten
    • App
    • niks
    Opmerking van de redactie 15-12-2016 - 10:04
    reclame verwijderd

    Reacties

    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:09
    Beste Loek,

    Bedankt voor je feedback!

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    10
    Klantenservice: n.v.t.
    Bereik/dekking: 10
    Facturering: 10
    Online dienstverlening: 10
    Klachtenafhandeling: n.v.t.
    Prijsstelling: 10
    Bestelproces: 10
    Ik raad Youfone aan
    Gijs 13-12-2016 - 15:32

    Nu al een aantal maanden tevreden klant,
    simpel abonnementje van 5,- p/mnd zonder data (niet nodig als ik niet thuis ben waar wifi is).
    Facturen altijd in orde en duidelijk, óók de extra kosten van bellen/sms in buitenland duidelijk vermeld.

    • - duidelijke facturen
    • - steeds melding per mail als factuur klaarstaat, met datum van automatisch incasso erbij
    • - bedragen altijd netjes in orde
    • - goed bereik, ook in de grensregio waar ik woon
    • - goedkoop, krijgt waar voor je geld
    • geen

    Reacties

    a.d 13-12-2016 - 18:17
    Hallo. Ik heb een vraag. Misschien suf maar ik ben nogal een leek. Ik gebruik geen internet op mijn telefoon, dus wil een abonement zonder mb.
    Alleen dus heel soms op de wifi in een cafeetje ofzo. Loop ik dan ook kans om teveel data te gebruiken en ineens een hele hoge rekening te krijgen? Moet je ook extra betalen om dat mbplfond in te stellen?
    Dank voor uw antwoord.
    Hartelijke groet, A.D
    Opmerking van de redactie 15-12-2016 - 15:20
    In principe zou het uitzetten van 'mobiel internet' op de telefoon afdoende moeten zijn. Op deze pagina vindt u meer informatie over het al dan niet gebruiken van mobiel internet en de mogelijkheden per aanbieder: https://www.bellen.com/mobiel/mobiel-internet-dataverbruik
    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:10
    Beste Gijs,

    Bedankt voor je positieve feedback!

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:11
    Beste A.D.,

    Zonder databundel kun je geen gebruik maken van een dataverbinding (3G/4G), enkel van wifi.

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    8
    Bereik/dekking: 8
    Online dienstverlening: 8
    Facturering: n.v.t.
    Klantenservice: n.v.t.
    Klachtenafhandeling: n.v.t.
    Prijsstelling: 8
    Bestelproces: 8
    Ik raad Youfone aan
    Henk 12-12-2016 - 17:10

    Overzichtelijke website, goede ontvangst en goedkoop.

    Als je ook klant wil worden met 10 euro korting (dus geen aansluitkosten) gebruikt dan deze link:
    https://my.youfone.nl/MGM/AMzE2Mjg0MTEzMjU=Z

    • goedkoop, goed ontvangst
    • tot zover geen

    Reacties

    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:08
    Beste Henk,

    Bedankt voor je feedback!

    Met vriendelijke groet,

    Sam
    9
    Klantenservice: 10
    Prijsstelling: 10
    Online dienstverlening: 10
    Facturering: 8
    Bestelproces: 10
    Klachtenafhandeling: n.v.t.
    Bereik/dekking: 8
    Ik raad Youfone aan
    Adam 9-12-2016 - 16:29

    Zeer tevreden over youfone. Het overstappen met nummerbehoud ging snel en vlekkenloos, een goed bereik en goedkoop. Met een tientje voor een vriendje kreeg ik ook nog €10 korting op mijn factuur.

    • goedkoop, snel, duidelijk
    • geen
    Opmerking van de redactie 11-12-2016 - 15:26
    reclame verwijderd

    Reacties

    Youfone Webcare 16-12-2016 - 12:07
    Beste Adam,

    Wat fijn om te horen! Bedankt voor je berichtje.

    Met vriendelijke groet,

    Sam

Eerdere jaren

Vergelijk en kies de beste deal

Op Bellen.com vergelijken we gratis alle Sim Only pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie