Als je abonnement is afgelopen kom je automatisch voor aanzienlijk hogere kosten te staan, dus blijf daar zelf alert op.
Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd. In eerste instantie heb ik via internet (mijn KPN) gekeken wat mijn mogelijkheden waren. Daarnaast heb ik de aanbiedingen van KPN mobiel zelf bekeken.
Aanbieding: Blackberry 9700 toestel gratis bij abonnement en BB-internet voor 7,50 (vanaf 20,00)
Verlengen: Blackberry 9700 toestel 128 Euro en BB-internet voor 7,50 bij je abonnement (vanaf 15,00)
Verlengen via internet is in dit geval dus geen optie!
Via de klantenservice werd mij eerst verteld dat de aanbieding uitsluitend is voor nieuwe abonnees. "U kunt dan het beste uw abonnement opzeggen.", was het commentaar van de (ongeïntersseerde?) medewerkster.
Opzeggen en een nieuw abonnement nemen, of verlengen met ander toestel/mogelijkheden?
Hier moest ik even over nadenken en belde even later wederom naar de klantenservice om mijn abonnement dan maar op te zeggen. Nu werd ik te woord gestaan door een enthousiaste verkoper. Deze heeft mijn abonnement netjes verlengd naar mijn wens: Blackberry 9700 toestel gratis bij abonnement (15,00) en BB-internet voor 7,50 (KPN 2010 SMS 100)
Het is een beetje vreemd dat je verschillende reacties kunt krijgen bij dezelfde klantenservice.
Let op! "Internet op je mobiel" is alleen de toegang (tegenwoordig vanaf 2,50), niet het verbruik. Het verbruik kan aardig oplopen en je kunt een aanzienlijk hogere rekening krijgen dan verwacht als je "Internet op je mobiel" gebruikt. Blackberry internet is via een ander platform en je betaalt 7,50 voor zowel je toegang als je gebruik (zolang je geen betaalde diensten opvraagt).